Tro

Jag har många gånger önskat att jag hade religion att falla tillbaka på, sett en utväg i det, en trygghet som jag saknat. Skulle aldrig se mig som religiös, tror inte att jag skulle passa in men skulle vilja veta.
Jag har ingen högre makt som jag sätter min tillit till. Jag har det som står mig närmast, det som betyder mest för mig, det som jag lever för. Kärleken.
Jag är, som ni som har läst här ett tag säkert märkt, en man som går i vågor. Känslosam och känslostyrd. Ofta i djupa dalar. Ibland bestiger mitt inre fjäll. Varje gång jag faller ner i de djupaste av dalar så är det för kärleks skull, eller brist på sådan. Varje gång jag tar mig upp ur dem är det tack vare tron på kärleken, att den finns där, att den står att hitta. Tron på kärleken är i mig oerhört stark. Varje gång jag bestiger fjäll är det för att jag trott mig finna den. Jag lever för kärleken, nu, då och sen.
Den amorösa kärleken men också den av annan art. Jag är en person i vilken omtanken är ett dominant drag. Ett ack så viktigt drag. Omtanken för andra är en del av kärleken som finns inom mig. Att få finnas där för andra, hjälpa till att dra upp andra ur de dalar som jag själv skulle velat bli hjälpt upp ur, att få hjälpa med de erfarenheter jag har från dalarnas natur. Hjälpa andra att växa. Hjälpa mig att växa genom att öppna mig, låta människor känna mig. Kärlek är för mig en naturkraft i sig. En källa till så mycket. Glädje, sorg, förtvivlan, lycka, liv. En källa som för mig många gånger hållit mig uppe, en tro som hållit mig levande när det varit som tyngst.
Jag är en ganska ensam person men tron på kärlek har alltid varit mitt sällskap när andra inte varit det. Sådan är jag.

Explore posts in the same categories: Kärlek, personligt

2 kommentarer på “Tro”

  1. Ruby Says:

    Du har alltid varit en stöttesten i mitt liv. Du var den som fick mig att ta de första (svåraste) stegen mot att kunna må bättre. Du är den som fanns där för att heja på mig under tiden. Du var en som fanns där när andra var idioter.
    Oavsett hur jag mår eller var jag är så är kärleken till dig konstant. Det kan du ta med dig, både ner i dalar och upp på fjällen.


Kommentera

