Tomheten som fyller ut

Sällan är man så ensam som när man är utan trygghet i vad man haft. Så är det för mig nu. Jag var i ett förhållande mådde bra av det. Av olika skäl så fungerade det inte. Jag var ihop med henne för att jag tyckte om henne, inte av något annat skäl. Det är nu när jag inte har tryggheten i att veta att någon finns där, tycker om och tänker på mig, håller av och bryr sig om, som jag vet vad det var jag hade. Att jag slapp vad jag nu känner är en bonus som jag inte blev medveten om förrän jag inte slapp mer.Vilken trygghet det var, hur mycket det gav mig, hur bra det fick mig att må. Eller kanske snarare hur dåligt det höll mig ifrån att må. Nu är hen borta och den trygghet som var är borta och det som är istället fylls ut med tomhet. Saknad. Jag ges möjlighet att tänka och känna efter. Tyvärr hitta tillbaka till de känslor som var innan. Litenheten.

Det är något jag får leva med, hantera, ta mig undan eller ur eller vara kvar i. Men långt mer vilsen är jag. Vilse i tomhetens töcken.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

