Att inte hålla vältanken inom sig

Det händer inte sällan att jag tänker ”Fan vad bra hen är!” eller ”Det där var bra gjort!”. Jag har gjort det till en vana att säga det, att låta personen veta det. Oavsett om jag känner personen eller inte, oavsett om jag gillar personen eller inte. Jag har märkt att det gör så mycket mer, så mycket större nytta om det får komma ut, om personen får veta det. Om det inte bara är jag som vet att jag tycker det. För mig är det en självklarhet. Många verkar bli så förvånade av det, av att få höra det. Men alla blir så väldigt glada. Jag har inga planer på att sluta med det för glädjen är så stor av uppskattningen, att känna att jag gjort gott. För mig är andras glädje och välmående en kick, ett bränsle.

Jag gillar inte normer. Jag avskyr dem faktiskt. En norm som finns är den att vi inte ska vara för känslosamma. Att vi ska hålla igen. Det skiter jag fullständigt i. Jag gillar glädje och jag tänker fortsätta att ge. För att jag märker hur mycket det ger. Jag tänker fortsätta vara känslosam. För sån är jag. Fabian.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Att inte hålla vältanken inom sig”

  1. Maria Says:

    Jag säger som en i Karl Bertil Jonssons jul: ”Det var fanimig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades.” Och jag menar det från hjärtat. Många andra fina inlägg också.

    Ps. Hittade hit från twitter. Ds


Kommentera

