En liten paus

Jag tog en paus. I söndags bestämde jag mig efter vissa händelser för att ta en paus från twitter. Efter snart fem år varav åtminstone tre år ordentligt väldigt aktiva. Jag tog ett steg tillbaka. Hittade perspektiv. Energi. Antydan till ett leende.

Jag hade stängt in mig i min syn på andra. Förväntat mig saker utifrån mig själv snarare än att se individer omkring mig. Mitt perspektiv var snedvridet. Skevt. Jag behövde ta mig in i en själslig verkstad. Byta förväntningar mot förhoppningar. Skygglappar mot vidvinkelperspektiv. Se människor istället för ett hjälpande töcken. Befria mig.

Jag visste tidigt att det bara skulle handla om en paus. Att jag skulle hitta tillbaka. Jag visste bara inte när. De första dagarna var svåra. Jag märkte hur nyttig min paus var. Hur intrutad min tillvaro hade varit efter twitter. Hur jag hade anpassat mig. Till tidiga morgnar, trötta eftermiddagar och sena kvällar. I sällskap. Kände hur det finns en helhet som jag tycker om och personer som jag älskar. Personer som jag saknar.

Trodde nog aldrig att jag skulle bli märkt. Att det skulle märkas att jag är omärkt. Att det skulle noteras att jag var borta. Men reaktionerna kom och med dem värmen och leendet inom mig. Jag har skall sägas också varit med om dagligt tjat från twittrare. Fint som Fabian vill jag säga att det är.

Jag har hittat vad jag sökte, vad jag saknade. Jag har hittat perspektiven, lärt mig förstå vad jag själv ser i andra, vad jag ser i twitter och vem jag är i det vardagliga kaos som twitter är. Världen i ett ficka. Glädjen i att vara upprörda tillsammans är något jag är rörande överens om.

Tanken på återtåget var något som kom till mig igår på ungefär samma sätt som den verkar komma till Gyllene Tider med jämna mellanrum. Den infann sig och jag är redo för turné igen. Med ett vagt leende under mustaschen.

Ses och hörs vi under vägen?

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

