En önskan om vardag

Jag har länge sökt kärleken. Hoppats, vägrat ge upp hoppet. Alltid trott någonstans innerst inne att det någon gång skall dyka upp någon. Den tanken, det hoppet är borta. Jag har insett det. Det må låta dystert. Det känns dystert men jag har tappat den tanken. Den är långt borta. Kanske kommer den en dag åter, för att snabbt lämna mig igen, efter att än en gång ha sänkt mig.

I min tillvaro, i mina försök, kan jag skönja ett mönster. På avstånd är jag en person att förälskas i, vilja vara nära. Men när avståndet är mindre blir det självklart att ta till flykten. Det är så tydligt. Jag antar att jag inte är häftig, att jag inte är en person som tar någon med storm. Och människor förväntar sig förälskelse. Den där häftiga känslan i magen, pirret. Att allt skall klaffa. Och det ger jag uppenbarligen inte. Jag är mer en person att bli kär i, att se långsiktigt med. Bättre i längden än vid första eller kanske andra intrycket. En person som är mer vardag än fest, mer Volvo är Porsche. Jag avskaffar gärna det första och andra intrycket. Går direkt till vardagen. Där tror jag mig kunna göra en bra insats. Men så länge den där häftiga helgen, upplevelsen innan vardagen kommer, så länge den finns är jag borträknad.

Och det må låta väldigt dystert men är väl uttestat och en slutsats som framkommit i diverse olika testmiljöer. Med er, med andra, med samma resultat.

Det är en tillvaro som är svår att hitta ljusglimtarna i när tillvaron är sy mycket uppbyggd kring kärleken och avsaknaden av den som min är. Och det är något som är svårt att korrigera, svårt att räta upp även om det skulle göra gott. För saknaden är stor.

Explore posts in the same categories: Kärlek, personligt

One Comment på “En önskan om vardag”

  1. iashemlis Says:

    En sorgsen text, tror att du menar varenda ord du skriver… men jag tror även att kärleken är större än så.. det finns någon för alla. Kanske lätt för mig att säga som faktiskt HAR träffat någon.. till slut.


Kommentera

