En ovälkommen känsla

Återigen är den här. Den största tomheten som finns. Känslan av att inte vara önskad.

Ett tag trodde jag nog att jag var på rätt väg. Guidad fram genom tillvaron av, om än inte kärlek så en känsla av att vara önskad. En känsla av att det fanns någon som ville ha mig i sin tillvaro, på endera sättet. En känsla jag saknat. En möjlighet att få blomma.

Ett hopp hade väckts, en glädje för tillvaron som jag inte upplevt på länge. En glädje baserad på den där känslan.

Jag hade på något vis, med stor bitterhet och ett tungt hjärta, accepterat att ensamheten är och alltid kommer vara min alldeles egna livspartner. Den mest ovälkomna tänkbara. Jag rycktes ett tag från den. Rycktes till en tillvaro där jag vaknade redo att le, där jag somnade gott och utan grubblerier.

Nu är jag åter i den tommaste av tomma världar. Jag räknar med att stanna. Hoppas av hela mitt tomma hjärta att få fly den.

Explore posts in the same categories: Kärlek

One Comment på “En ovälkommen känsla”

  1. iashemlis Says:

    Skulle vilja skriva att det blir bättre, att det finns någon för alla, en massa plattityder… de är iofs sanna men samtidigt så kan man inte nonchalera den känslan du är i just nu.. Må du snart må bättre.


Kommentera

